×
7 november 2022 // Vastgoedstyling, Frequent Gelezen

5 strategieën om in enkele seconden de aandacht te trekken van een kandidaat-koper

Het is door de sfeer en het gevoel dat een kandidaat-koper zich vaak laat leiden om je pand te willen bezoeken en uiteindelijk tijdens de rondleiding zich onmiddellijk thuis kunnen voelen. Daarom is het heel belangrijk om te gaan voor die eerste warme indruk. Hier geef ik 5 interessante strategieën die je verkoop een meerwaarde én ook een boost zullen geven.

Strategie 1: Neem de tijd nog voor je start met de verkoop om je woning fris en neutraal voor te stellen


Bij de verkoop van een woning zijn we (teveel) geneigd om dit zo vlug mogelijk op te starten om snel je verkoopprijs te kunnen ontvangen. En toch is het aangeraden om eerst enkele dagen de tijd te nemen om je woning voor te bereiden alvorens het effectief te koop gezet wordt. Tijdens die voorbereiding kan je namelijk even nadenken welk doelpubliek je wenst aan te trekken en hoe je de woning op de juiste manier kan voorstellen.

Strategie 2: Zorg voor een neutrale aankleding


Wordt de woning bewoond verkocht? Zorg voor een neutrale uitstraling. Vermijd felle kleuren, drukke motieven, teveel persoonlijke foto's. Dit geeft veel prikkels aan je bezoeker tijdens de rondleiding en kunnen storende elementen zijn, waardoor ze gaan twijfelen. Opgeruimd oogt sowieso ruimer en geeft meer rust tijdens het bezoek. 

Wordt je pand leeg verkocht? Sta er even stil dat 85% een lege ruimte kleiner inschat en dit dus een gemiste kans kan zijn op een bod.

Strategie 3: Ga voor aantrekkelijke foto's


Jouw pand zal verkocht wordt tussen andere aanbiedingen op de immosite. En dit gebeurt tijdens een online zoektocht op basis van foto's. Net daarom is het belangrijk dat jouw foto's uitspringen en opvallen om zo vlugger bezoekers aan te trekken en jouw ideale kandidaat-koper te overtuigen wat jouw pand te bieden heeft.

Neem daarom zeker de tijd om op het juiste moment, bij klaarlichte dag, mooie foto's te nemen. Best uit de juiste ooghoek met duidelijk overzichtelijke foto's van de mooie opgeruimde ruimtes. En enkele detailfoto's bij je verkoopadvertentie is altijd leuk. Geef die emotie weer, want het het visuele plaatje heeft een sterke kracht.

Strategie 4: Laat ze wegdromen door sfeerbeleving


Breng sfeer in de ruimtes van je woning en breng dit ook over op je foto's. Mensen die op zoek zijn naar hun nieuwe thuis zijn daar naar op zoek. Met gezellige theelichtjes of enkele geurkaarsen voelen ze onmiddellijk die thuisbeleving en de veilige omgeving die ze wensen. Laat jouw kandidaat-koper wegdromen op de foto's als tijdens hun bezoek. Sfeer verkoopt!

vastgoedstyling geef jouw bezoekers een thuisgevoel bij het binnenkomen.jpg

Strategie 5: Ontvang met een warme verwelkoming


Nadat jouw kandidaat-koper zich aangetrokken voelt door de mooie uitnodigende foto's, is het nu ook zeer belangrijk om tijdens de rondleiding hun interesse warm te houden en nog meer aan te wakkeren. Ontvang hen ook met theelichtjes en dezelfde sfeer alsop je foto's. Kies daarom het juiste moment, best overdag, om ze uit te nodigen en te ontvangen. Straal rust uit tijdens het bezoek en geef ze de tijd om de hele woning in zich op te nemen. Bied ze eventueel achteraf nog een drankje aan, zodat ze met een aangenaam gevoel en zonder twijfels een bod kunnen indienen.

Vond je dit interessant en wil je graag begeleiding bij jouw verkoop? Laat het me gerust weten, dan zitten we even samen voor een gratis kennismakingsgesprek.

© 2024 Affine. Webdesign by Puzzle